onsdag den 17. juli 2013

En helt perfekt tirsdag i Søndervig

I går var vi med gode venner i Søndervig til Sandskulpturfestivalen. I år er temaet "Det vilde vesten", og man må sige at kunstnerne er kommet hele vejen rundt. Og endnu engang imponerer det mig, hvad de kan få ud af sand. Det er 5. år i træk, at vi er der, og den tradition bliver vi sikkert ved med. Hvis du har tid og lyst, er festivalen helt bestemt et besøg værd - entreen er kun 45 kr., så det må siges at være billigt. 

Turen var en af dem, man samler på. Hyggeligt selskab, noget smukt at se på, og ikke mindst det obligatoriske golfspil på Adventure Park. Her behøver jeg ikke at opgive scoren, blot fortælle, at jeg ikke vandt. Det koster 85 kr. pr. person at spille adventure golf. Det lyder umiddelbart dyrt, men man får ca. 1 times morskab, så det er jo ikke så slemt.

Og nu kommer så alle billederne fra Søndervig. Hvis du hopper af her, er det OK - men jeg advarer dig... du går glip af noget.


Det første man møder er denne cowboykvinde, behørigt påklædt

Og her ses hendes pistol 


Bisonokserne her kæmper


Bagsiden af okserne har huller ind i siderne, og her er der fine detaljer

En Wild West by



Og her endnu tættere på


To indianerer sidder og varmer sig foran deres tipi


Totempælen


En indianerpige bærer brænde

Bjælker



En gammel indianer


Imponerende


Indianerens øje. Læg mærke til hudstrukturen


Vi kunne ikke rigtig finde ud af symbolikken i den her

Jagten på bison


Selv gribbene er med


Man kan fornemme at kalven bliver skubbet fram


Forklædte jægere


Der jages med bue og pil. Læg mærke til håndaftrykket på hesten


Det gik voldsomt for sig i Wild West byerne
  

Drukkenbolte blev uden nåde smidt ud


Pigerne kunne passe på sig selv


Og lokke med ynderne


Salige branderter soves ud ved vandtønden


Prærievognen på vej ind til byen


Gammelmor skal vist handle . Jeg er specielt imponeret over folderne i dugen på vognen


Flæser og krave


Kurven med varer


Vognens hjul. Man er ikke i tvivl om at det er træ


Hestens seletøj og beslagene er fint formede


Døden kunne ramme når som helst


Bevæbningen fejlede ikke noget

Mon ikke dette er åndemanerens tipi?


Han ser i hvert fald ud som om han er i trance


Fint forarbejdet lukketøj

Toget taler vist for sig selv


Der er sus i skørterne på perronen


Hvis du kom så langt som hertil, så håber jeg du har nydt billederne. Tak fordi du gad kigge med.


Dagen sluttede af med et besøg hos Otto. Han var en krudtugle, glad og grinende - og han kunne for første gang sige mit navn :-)

I dag er hviledag, jeg er træt, træt, træt - det er prisen for at have en god dag, og den betaler jeg gerne.

3 kommentarer:

  1. Fantastiske skulpturer og din linse har fanget mange fine detaljer. Herligt at Otto nu kan sige dit navn :)

    SvarSlet
  2. Tusind tak for de flotte billeder. Det er fantastisk at det kan lade sig gøre. Sommerhusene fra Britt

    SvarSlet